Fahamilah Ayat Wanita

PEREMPUAN SUKA CAKAP TERBALIK, ORANG LELAKI DENGAR MACAM PELIK Satu petang, Si suami yang baru pulang dari kerja, ingin memanjakan isterinya, “Jom kita keluar, malam ni kita makan di kedai je lah”. Sambut isterinya, “Eh nasi banyak lagi tu bang, gulaipun ada lagi tu. Nanti membazir, siapa pula nak menghabiskan tu”. Kalau diikutkan jawapannya itu […]




CERPEN JIWANG – ISTERIKU BUKAN PENDOSA

Farhana menyelak langsir tingkap bila mendengar bunyi deruman enjin kereta suaminya yang mulai masuk ke perkarangan rumah mereka. Cepat-cepat dia lari turun ke bawah untuk menyambut suaminya yang baru pulang. “Abang dah makan?” soal Farhana sambil menutup semula pintu rumah mereka. Haikal tidak menjawab soalan isterinya. Dilonggarkan tali leher yang dipakai. Farhana yang melihat suaminya […]




4 Tanda Isteri Tidak Setia

Kes kecurangan suami isteri memang selalu saja didengari. Bukan saja menjadi cerita di kalangan rakan malah tersiar di dada akhbar. Satu ketika dulu, kecurangan suami yang sering mendapat perhatian, namun hari ini kes kecurangan isteri semakin mencuri tumpuan. Dalam hal kecurangan ini, wanita sering kali dibekalkan dengan tip bagaimana mengetahui suami bermain kayu tiga, tapi […]




12 Ciri Membina Hubungan Berkualiti

Bertahun-tahun melayari kehidupan berumah tangga bersama, pernahkah anda bertanya pada diri masing-masing tentang situasi perhubungan anda dan pasangan? Apakah masa-masa yang anda lalui selama ini cukup berkualiti? Pastinya tidak ramai pasangan yang membuat penilaian ini. Ayat Jiwang kali ini menyenaraikan 12 ciri perhubungan yang berkualiti. Jika ia sebahagian besar ciri ini belum anda, masih belum […]




Cemburu Untuk Kesegaran Cinta

Bilakah masanya para isteri mengalami cemburu yang melampau terhadap suaminya? Saat berjauhan, bila lama tidak disentuh, ketika suami menjadi perhatian dara-dara jelita, sewaktu suami naik pangkat dan ramai peminat, atau suami berubah dari segi penampilan dan imej, atau pun ketika suami tidak peduli! Isteri pun boleh cuba bangkitan cemburu suami kepada anda. Dengan cara-cara seperti […]




Menggadai Perkahwinan Yang Ada

Saya berusaha memahami sesuatu yang boleh membantu saya untuk membenarkan tindakan seorang wanita muda ingin meninggalkan perkahwinan sedia ada untuk melestarikan cinta barunya. Namun puas saya berfikir, adakah jalan untuk perkara ini? Tidak cukup berfikir sendiri, saya berusaha menggunakan fikiran orang lain agar dapat memuaskan hati wanita muda ini dengan jawapan yang bakal diberikan. Perkahwinan […]

8 Kesilapan Lelaki Ketika Bercerai

Agak mudah membuat kesilapan tetapi bukan mudah membina kepercayaan semula. Inilah masalah yang sering kali berlaku terhadap pasangan apabila melalui konflik dan kemudiannya diakhiri dengan bercerai. Dalam pada itu ketika melalui bercerai ini ramai yang beremosi. Mereka akan menyalahkan keadaan di sekeliling seperti pasangan, keluarga pasangan, ipar duai dan sebagainya malah sentiasa mencari pelbagai kesalahan […]




Rahsia Agar Suami Kembali Mencintai

1. Berani Mencuba Dalam hal ini biasanya dikaitkan dengan hubungan seksual. Mungkin selama ini suami yang mendominasi keadaan dan anda hanya menyerah sahaja. Ada kalanya suami bosan dengan situasi ini dan menganggap anda tidak kreatif dan hanya bersikap ambil lewa. Apa kata anda mengambil inisiatif dan mencuba memulakan langkah dalam menjalin hubungan seks. Berikan persembahan […]




Kawan Atau Teman Istimewa

Mengapa sekadar kawan, buka teman istimewa. Kawan atau teman istimewa? Istilah yang sering mendatangkan kekeliruan bagi sesetengah orang. Dilihat seperti cinta, ke mana saja pasti berdua tanpa mengira masa dan waktu. Sesekali berpegangan tangan namun ketika diajukan pertanyaan, adakah bercinta, keduanya menggelengkan kepala. Masing-masing tidak mengaku kerana tidak pernah membicarakan soal cinta ketika berdua sebaliknya […]




5 Masalah Jejas Kebahagiaan Rumah Tangga

Biarpun sayang dan cinta yang anda miliki buat pasangan melimpah ruah namun itu bukan jaminan perhubungan akan berjalan dengan lancar, tidak akan dilanda masalah atau terhindar dari rasa bosan. Kadang kala kerana sayang yang terlalu mendalam, perkara kecil saja boleh menjadi konflik yang besar dalam sesebuah rumah tangga. Tapi yang pasti jangan dibiarkan masalah yang […]




Plugin from the creators ofBrindes :: More at PlulzWordpress Plugins

Like Page Ayat Jiwang