Jiwang kekasih idaman-Episod 1

Kisah ini bukanlah simpulan cinta yang tersimpul lagi merumitkan,ini adalah kisah yang benar-benar berlaku. Malah,kisah ini berkekalan sehingga kini.

Andai terdapat satu-satunya budak yang paling malang didalam  deretan kelas tingkatan 3 sekolah menengah parit buang,johor yang tidak lain dan bukan,akulah orangnya. Kawan-kawan mengelar aku sebagai azzie,kononnya aku  ne adalah tukang hantar surat,orangnya hensem takde tapi manis sikit ada. Hari-hari waktu time belajar ramai  kawan-kawan sekelas suka order perkhidmatan tak bertauliah aku ne.

Kerjaya sebagai posmen bukanlah salah satu cabang kerjaya aku minati,tetapi bapaku memang berkerja sebagai posmen,mungkin disebabkan alasan tersebut,ramai sahabatku suka mengenakan aku.

Kisah jiwang aku bermula pada satu hari  yang panas tapi lembap macam biasa. Terdapat 2 keping surat yang harus dihantar,waktu rehat bermula dan aku mulakan aktiivti menghantar surat. Surat yang pertama ditujukan kepada pelajar lelaki tingkatan 5”adooii “takpe,setelah selesai hantar surat tersebut,aku teruskan dengan misi penghantaran surat kedua,penghantaran surat kali ini  dituju kepada pelajar perempuan kelas aku sendiri,wahh misi aku semakin mudah.

Walaupun pelajar tersebut sama kelas dengan aku,terdapat satu masalah yang agak besar terpaksa aku hadapi kali  ini. Khabarnya pakwe pelajar perempuan itu sangat bengis dan dikategorikan sebagai samseng,gengstar kononnya lah. Yang Pasti Pelajar itu pemegang rekod ratu sekolah tahun ini.

Dengan lafaz ucapan  yang lembut dan merdu,aku cuba menyapanya”ehm,ehm assalaimualaikum”. Dijawabnya  salam oleh ku sendiri”hehe”,dia yang bernama putri lisa memang padan dengan kecantikan yang dimilikinya,namun lisa kelihatan mengetahui tujuan aku menyapanya lalu tidak mengendahkan aku. Terdetik dihati bahawa ,aku mungkin mendatangkan ketidakselesaan kepadanya lalu aku pun beredar dari situ dan menuju ke tempat duduk ku.

Menjadi keutamaan bagiku untuk melaksanakan tanggungjawab yang diberikan,malah bapaku sering mengatakan walau apa pun kerja yang kita lakukan,tugas tersebut mestilah dilakukan dengan penuh tanggungjawab,yang paling penting mencapai objektif,wahh”mengingatkan pesanan itu,lalu aku bertekad untuk menyampaikan surat tersebut walaupun menghadapi risiko dibelasah dengan pakwe putri lisa”hehe.

Sebaik sampai di sekolah ,aku terus menuju ke kelas,kelihatan putri lisa belum sampai dimejanya,hatiku membisik ,inilah masa yang sesuai untuk aku selitkan surat ini kedalam laci mejanya. Walaupun ramai rakan sekelas yang memandang,namun tak seorang pun dari meraka menegur ku atau melawak  dengan  perbuatanku ini,aku hairan kerana kebiasannya meraka akan melawak dan berjenaka sewaktu aku melaksanakan tugasku ini.

……………………………………………………………………..Sambung Minggu Depan

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (7 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)
Jiwang kekasih idaman-Episod 1, 8.0 out of 10 based on 7 ratings

Carian Ayat Jiwang:

  • ayat cinta untuk kekasih
  • jiwang
  • surat cinta untuk kekasih
  • ayat jiwang untuk kawan
  • ayat jiwang kekasih
  • ayat cinta tiga segi
  • ayat novel
  • sms lawak untuk kekasih
  • ayat-ayat memujuk kekasih
  • ayat gila jiwang