Kenapa Perlu Kad Pengenalan

Ramai diantara kita yang menganggap kad pengenalan adalah dokumen yang tidak mempunyai makna yang mendalam. Bagaimana pula meraka yang menyalah gunakan tujuan utama mempunyai kad pengenalan,dan disebalik itu mengaut keuntungan yang haram. Saya mungkin tidak berbicara seperti biasa hari ini,iyela !! selalunya saya berjiwang hehe…

Post ini mungkin berbau sakit hati tulang ikan puyu! bukan kerana apa ,tapi kerana polisi sesebuah syarikat pengiklanan ini. Iyelah,bagi meraka syarat bagi meraka yang ingin menggunakan iklan syarikat meraka khasnya harus menyatakan sekali no ic. Dalam banyak syarikat pengiklanan terbesar dirantau ini seperti innity dan 701panduan tidak pun mensyarat pun no ic. Kalau publisher tersebut tak mau bagi no ic,maka bye!bye la jawabnya.

Seperti yang anda lihat ,saya telah pun membuang segala iklan yang ada di blog ne,sakit hati ikan puyu punya pasal”tak mo bagi no ic punye pasal” . Buat ape nak bagi no ic ,kang diorang jual kat pati kan naya. Sebab ape nakkan ic orang,sebab takut publisher ada buat kesalahan negara atau lagi2.

Takpela,lagipun saya berblog untuk seronok jer,duit belakang kira. Kalau ada itu da rezeki. Nampak gaya kita sebagai publisher kena cari alternatif yang baru ,dan tak boleh bergantung kepada syarikat pengiklanan di malaysia ne sahaja. Nak traffik beratus ribu da ada,cuma monetized ajer belum terrer lagi. Duit iklan yang da terhasil tu saya sedekah ajela. Tu jela pendapatan korang.

 

P/S :kecewa dengan sikap compeni iklan malaysia kini.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.3/10 (10 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 8 votes)
Kenapa Perlu Kad Pengenalan , 8.3 out of 10 based on 10 ratings

Carian Ayat Jiwang:

  • ayat jiwang sakit hati
  • ayat jiwang hari raya
  • ayat perkenalan
  • ayat jiwang raya